Monday, March 21, 2011

Apa Iman buat setiap hari

21 Mac 2011, Iman dah berumur 2 bulan. Sekejap sahaja masa berlalu. Jadi semalam, Iman dah kena cucuk polio dan radang otak dsb..Kata nurse, 5 serangkai. Ummi pun tak berapa faham, tapi ummi secara ikhlasnya tak suka anak umi dicucuk. Bukan apa,. ummi tak pasti apa kandungan bahan yang dicucuk, buat ummi agak was-was..huhu..

Setiap hari, iman akan didengarkan bacaan ayat Quran, jika ummi sibuk buat kerja. Tapi, time ummi bersama dengan Iman, ummi akan mengaji dan perdengarkan ayat-ayat quran yang ummi ingat seperti ayat kursi dan surah an-nashrah. 

Setiap pagi juga (kadang-kadang miss juga) Ummi akan ready flash card yang ummi buat sendiri. Alif Ba Ta.Iman tengok aje dengan mata buyattttttttnya..hehe, suka ummi tengok anak ummi respons. Pastu tak lupa ummi download dari little reader.com gambar-gambar hitam putih yang mengasah IQ bayi. Iman suka.:))

Papa pula belajar teknik bercakap dengan anak melalui minda. ntahla, papa cakap dia reka sendiri dan dia percaya ia berjaya. Yang pasti Iman suka kalau main dengan papa sebab papa lembut dan suka gurau2.hehe, umi pulak banyak multitasking jobs yang ummi kena buat. sometimes, Iman terpaksa main dan jerit sorang2..tapi iman baik, Iman xnangis..senang keje ummi..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...