Monday, March 21, 2011

Iman dan Ummi

Ummi tak kira kekerapan ummi menulis, kalau ummi ada masa 3 kali menulis, ummi akan tulis 3 kali di blog ini, kalau lebih pun tak mengapala k.Ini kerana, ummi telah terlepas untuk menulis apajua keadaan anak ummi selama 2 bulan yang lalu .Jadi banyak ummi nak tulis. Oleh itu,permulaan blog ini mungkin ummi akan tulis banyak perkara.

Kelahiran Iman agak mudah..(nurse dan a few cakap macam tu) sebab kepala Iman macam panjang and lojong, senang nak keluar..alhamdulillah. Ummi bersyukur Iman lahir dalam keadaan normal. Moga Iman dapat ummi susukan secara ekslusif ya sayang..Sebelum Iman lahir, ummi got no idea nak menyusu badan Iman. Tapi Allah Maha Tahu. 2 minggu sebelum Iman lahir, ummi banyak baca bahan dan info tentang breasfeed dalam internet. Ummi explore tanpa henti, sebab ummi rasa betul2 last minit. Ummi tiada persediaan langsung. Tapi akhirnya, baru ummi faham dan ummi bertekad untuk menyusu badan Iman secara full time ekslusif. For your info,semasa ummi menulis blog ini, Iman sedang menyusu dengan teknik Football Cradle, dan ummi menaip.hehe, sangat bersemangat!! Iman pun sporting!! Tak nangis pon..:))

Boleh katakan ummi berhabisan untuk beli peralatan menyusu seperti pam, beg dan sebagainya. Tapi tak mengapa, ummi pun sedang belajar, jadi ummi perlu invest kepada perlatan menyusu ini. Ummi nak anak ummi dapat yang terbaik. Semoga allah berikan ummi ilmu dan cetusan ilham untuk beri terbaik untuk anak ummi. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...