Wednesday, April 6, 2011

Kisah Rumah Seksyen 1

Sebenanrnya selepas ummi dan papa kena short notice tuk keluar dari KIAM di seksyen 1 dulu, kami masih merindui untuk stay di area sana, kerana di situla bermulanya momentum kegembiraan dan kebahagiaan ummi sebagai pelajar Master dan kerja sebagai pembantu penyelidik. Juga yang paling penting, dekat dengan surau, masjid dan pasar@kedai. Makanan pula murah. Kadang2 ummi dan papa makan pagi baru rm3..hehe, lagi murah dari Kelantan. ye la, kena jimat2la kan..

So, alkesahnya ummi telah telefon pada maknab, iaitu makcik yang incharge sewa kat situ. sejak dalam pantang lagi. Alhamdulillah, maknab mengatakan ada rumah kosong sekarang, so kalau nak masuk cepat2letak deposit dan bulan 6 ni boleh masuk. Ummi berdoa agar semua urusan dipermudahkan Allah. Ummi dah tak mahu stay di teras jernang tu. Rumahnya Ok, tapi tandasnya yang tak Ok. Tapi xok pun, dekat setahunla jugak stay situ dalam kesabaran yang nyata..

Sekarang tengah usahakan duit deposit..pastu nak nak kena tunggu sebulan lebih lagi, barula boleh masuk (Ya Allah, mudahkanlah urusan kami).. Ummi sangat berharap dapat stay di kawasan itu sekali lagi.Semoga ada rahmah dan berkah bila bermasyarakat di situ..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...